Plan zajęć domowych

PLAN ZAJĘĆ DOMOWYCH- SÓWKI

12-16.04.2021 r.

12.04.2021 r. (poniedziałek)- „ Rodzice i ich dzieci ”

Rozmowa z dziećmi na temat zwierząt mieszkających na wiejskim podwórku: owca- jagnię, krowa- cielę, świnia- prosię, kura- kurczak, koń- źrebię.

Zachęcamy do obejrzenia prezentacji:

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0 lub

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

Zróbcie swoje ulubione zwierzątko, które mieszka na wsi dowolną techniką; możecie ulepić je z plasteliny czy ciastoliny, namalować farbami itp.

13.04.2021 r. (wtorek)- „Strażnik wiejskiego podwórka”

Dziś porozmawiajcie z Rodzicami na temat strażnika wiejskiego podwórka- psa. Spróbujcie wymyśleć imię dla psa, podzielcie się swoją wiedza na temat opieki nad psami (wspomnijmy o pracy weterynarza). Poproście Rodziców o narysowanie figur geometrycznych; wytnijcie je i ułóżcie z nich budę dla psa. Przed wykonaniem pracy dzieci nazywają figury geometryczne.

Zachęcamy również  do zabawy z czworakowaniem- „ Pieski na spacerze”: dziecko- piesek porusza się na czworaka. Na hasło „ Piesek do domu” – dziecko zatrzymuje  się w wyznaczonym miejscu w pokoju.

14.04.2021 r. ( środa)- „ Sprawnie liczymy zwierzęta”

Powróćcie dziś do prezentacji multimedialnej i spróbujcie policzyć zwierzęta na slajdzie wybranym przez Rodziców. Naśladujcie głosy zwierząt:

Kura- ko ko ko

Kogut- kukuryku

Krowa mu mu mu

Koza- me me me

Owca- be be be

15.04.2021 r. ( czwartek)- “ Koncert zwierząt “  

“ Kotek” – słuchanie wiersza.

Idzie kotek po drabinie,

wspina się do góry.

Bardzo wolno się porusza,

mały kotek bury.

Na drabinie siedzi wróbel

i  na kotka czeka.

Rusza głową w prawo, w lewo,

obserwuje go z daleka.

Nagle wróbel odlatuje.

Kotek jest zdziwiony,

a wróbelek mały

Trochę przestraszony.

Omówienie treści wiersza:

- Co robi kotek?

- W jaki sposób porusza się kotek?

- Jak wygląda kotek?

- Kto siedzi na drabinie?

- Co poczuł motek, gdy zobaczył, że wróbel odleciał?

- Co czuł wróbelek?

Poniżej znajduje się szablon kota- ozdóbcie go np. włóczką, możecie także zrobić wydzierankę z papieru kolorowego .

Posłuchajcie piosenek (do wyboru):

https://www.youtube.com/watch?v=5_KQMRzk7ks- piosenka o kotku,

https://www.youtube.com/watch?v=E8dCDSyMDqM- piosenka o piesku,

https://www.youtube.com/watch?v=hMl74Mm6tgU- piosenka o krowie,

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY- piosenka o kurze.

Światowy Dzień Kota - Kolorowanki 2 do druku | Materiały dydaktyczne

 

 

 

 

16.04.2021 r.(piatek)- „ Pożyteczne zwierzęta”

Posłuchajcie piosenki „ Co nam dają zwierzęta?

https://www.youtube.com/watch?v=8E5JeRPT4E4

Możecie obejrzeć prezentację multimedialną:

https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4

Słuchanie wiersza „ Czarna krowa”

Na zielonej łące leży czarna krowa.

Trawy się najadła, przed słońcem się chowa.

Leży najedzona i tak myśli sobie:

Z zielonej trawy białe mleko zrobię.

Z mleka będą sery, masło i śmietana.

Chcą je kupić ludzie od samego rana.

Wiedzą, ze są zdrowe, smaczne i sycące,

Przecież są od krowy co chodzi po łące.

Rozmowa na temat wiersza:

- Gdzie leży czarna krowa?

- Co zjadła krowa?

- Jaki produkt spożywczy mamy od krowy?

- Co produkuje się z mleka?

To już wszystkie zadania J Trzymajcie się ciepło

 i mamy nadzieję- do zobaczenia w poniedziałek JJJ

 

 

Plan pracy domowej na tydzień  6-9 kwietnia 2021r

Temat tygodnia: Bajki i baśnie.

 

Wtorek:

Bajka o spełnionych marzeniach” – słuchanie bajki czytanej przez Rodzica–  uwrażliwianie dzieci na potrzeby innych. Rozmowa z dzieckiem na temat treści przeczytanej bajki. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się , poszerzanie słownictwa czynnego.

Bajka o spełnionych marzeniach” – słuchanie bajki czytanej przez Rodzica.

Dawno, dawno temu, daleko stąd.... a może wcale nie tak dawno i nie tak daleko, bo nikt tego dokładnie nie wie, mieszkała dziewczynka, która miała na imię Malwinka. Mieszkała w bloku na trzecim piętrze i wszyscy mówili o niej Księżniczka Malwinka. Księżniczki lubią, gdy się spełniają ich marzenia. Malwinka też lubiła i miała ciągle nowe życzenia. Kiedy zbliżały się jej urodziny, zażyczyła sobie, że chce dostać największą lalkę, którą widziała w największym w jej mieście sklepie z zabawkami. Wprawdzie Malwinka miała już sześć lalek, ale żadna nie była taka duża i taka piękna. Malwinka miała pokój pełen zabawek, ale przecież księżniczka powinna mieć dużo zabawek. Gdy nadszedł dzień urodzin i Malwinka dostała lalkę, okazało się, że to wcale nie jest ta największa i wymarzona, więc Księżniczka wpadła w taką złość, w jaką wpadają roz-pieszczone księżniczki, kiedy są naprawdę złe. I nie pomogły tłumaczenia rodziców, że duża lalka jest bardzo, ale to bardzo droga, a ona ma już przecież tyle lalek.- Nie chcę tych wszystkich lalek – krzyczała i tupała nogami. Nagle, coś zaszumiało, zadzwoniło i w pokoju Malwinki zjawiła się prawdziwa wróżka, taka, jakie są tylko w bajkach. - Wszystkiego najlepszego, Malwinko, w dniu urodzin – powiedziała wróżka – nie wiem, dlaczego tak krzyczysz, ale mogę dziś spełnić Twoje jedno życzenie. Pomyśl dobrze, za-nim je wypowiesz.- Nie chcę tych wszystkich zabawek – krzyknęła Malwinka w złości. Chcę tylko tę dużą la.......- To już by było drugie życzenie – powiedziała wróżka. Zaszumiało, zadzwoniło i w poko-ju Malwinki nie było już ani jednej zabawki. Nie było też wróżki, tylko zdziwiona Malwin-ka w swoim pustym pokoju. Nie wierzyła własnym oczom, że naprawdę nie ma już ani jednej zabawki

Bajki i baśnieNa drugi dzień Malwinka nudziła się strasznie, nie miała czym się bawić i na kogo się złościć. Poszła więc do Pani Jasi, która mieszkała na pierwszym piętrze i spytała, czy może się pobawić z jej córką Hanią.- Oczywiście, Malwinko, że możesz, ale zawsze mówiłaś, że Hania ma za mało zabawek...- Pobawimy się tym, co ma – odparła Malwinka. Wstyd jej było powiedzieć, że ona już nie ma żadnej zabawki. Zresztą nikt by jej nie uwierzył w tę historię o wróżce.Hania rzeczywiście nie miała dużo zabawek, ale dziewczynki bawiły się doskonale. Ryso-wały, oglądały książkę i grały w grę planszową. Czas minął im miło i wesoło.Wieczorem Malwinka wróciła do domu i smutno jej się zrobiło, że nie ma ani jednej za-bawki. I wtedy znowu odwiedziła ją wróżka i powiedziała, że dzisiaj znowu spełni jedno jej życzenie. - Zastanów się dobrze, co byś chciała – uprzedziła ją wróżka. Ale Malwinka nie zastana-wiała się ani chwili:- Chcę mieć znowu wszystkie moje zabawki! – krzyknęła jednym tchem.Zaszumiało, zadzwoniło i pokój znowu zapełnił się zabawkami ku wielkiej radości Księż-niczki Malwinki.Ale wróżka nie zniknęła. Uśmiechnęła się i spytała:- A gdyby dziś mogło się spełnić jeszcze jedno twoje życzenie, to o co byś poprosiła?- Bardzo bym chciała, żeby tę największą lalkę ze sklepu z zabawkami dostała Hania. Ta, która mieszka na pierwszym piętrze.Zaszumiało, zadzwoniło i wróżka zniknęła.... Na drugi dzień rano, kiedy Malwinka szła do przedszkola, spotkała Hanię, która też już wychodziła do przedszkola. Hania opowiedziała że znalazła na swoim łóżku piękną, dużą lalkę, o jakiej nigdy nie marzyła.- Nie wiem, skąd mama wzięła tyle pieniędzy, żeby ją kupić. Wprawdzie udaje, że nic o tym nie wie, ale ja wiem, że chciała mi zrobić niespodziankę. Przyjdziesz dziś do mnie pobawić się nową lalką? – spytała.- Pewnie, że przyjdę – odpowiedziała Malwinka. Nie opowiedziała Hani o wróżce. Kto w dzisiejszych czasach wierzy w księżniczki, wróżki i w to, że życzenia naprawdę się spełniają?

Rozmowa na temat wysłuchanej bajki.

- Gdzie mieszkała Malwinka?

- Jak wszyscy nazywali Malwinkę?- Jakie marzenie miała Malwinka?

- Jaki prezent dostała Malwinka na urodziny?

- Jak zachowała się Malwinka, gdy okazało się, że nie dostała wymarzonej lalki?

- Kto odwiedził Malwinkę?

- Jakie życzenie miała Malwinka?

- Kogo odwiedziła Malwinka?

- Jakie życzenia miała Malwinka, gdy wróżka ponownie ją odwiedziła.

 

Środa

Mój ulubiony bohater

Moja ulubiona książka z bajkami” – rozmowa z dzieckiem na temat jej/jego ulubionej bajki. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na bliskie tematy; doskonalenie umiejętności słuchania w skupieniu czytanego tekstu; wyrabianie nawyku właściwego obchodzenia się z książką.

„Mój ulubiony bohater książkowy” – dowolne wykonanie pracy plastycznej na podany temat. Zachęcamy do rysowania, malowania farbami, lepienia z plasteliny – forma dowolna. Rozwijanie inwencji twórczej dziecka, doskonalenie sprawności motoryki małej. Zwrócenie uwagi na estetykę pracy. 

 

Czwartek

Królewskie szaty

Królewska garderoba” – zagadki matematyczne – rozwijanie logicznego myślenia podczas rozwiązywania zadań tekstowych. Rozwiązywanie zadań tekstowych z użyciem zbiorów zastępczych np. patyczki do liczenia, wykałaczki, klocki itp.

Zagadki matematyczne.

– Królowa miała w szafie 3 kapelusze. Kupiła jeszcze jeden kapelusz. Ile kapeluszy ma teraz królowa?

– Księżniczka ma 2 niebieskie sukienki. Dostała od królowej jeszcze jedną niebieską su-kienkę. Ile niebieskich sukienek ma teraz księżniczka?

– Król miał 4 płaszcze. Jeden płaszcz zniszczył się, więc go wyrzucił. Ile płaszczy ma teraz król?

– Książę miał 3 kapelusze. Dwa kapelusze oddał przyjacielowi. Ile kapeluszy ma teraz książę?

 

Piątek

W teatrze cieni

„Teatrzyk cieni” – rozmowa z dzieckiem na podstawie wiersza R. Prymusa. Poszerzanie słownika dziecka o pojęcia dotyczące teatru; kształtowanie wyobraźni podczas zabaw ze światłem i cieniem. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w sposób logiczny i zrozumiały. Doskonalenie koncentracji uwagi na czynnościach wykonywanych przez drugą osobę (rodzica). Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej.

„Teatrzyk cieni”

Ryszard Prymus

Jesień. Długie wieczory,

A taki krótki dzien!

Lecz nudzić się nie można,

Jeśli jest z nami – cień….

Trzeba tylko s papieru

wyciąć rózne postacie,

potem lampkę zaświecić

i już – teatrzyk macie!

W tym dziwnym teatrzyku

Grają aktorzy – cienie….

Chodzą, tańczą, śpiewają

Na ścianie, jak na scenie.

Zachęcamy do zabaw w teatr cieni. Miłej zabawy.

 

 

 
 
 
 
Propozycje zajęć w dn. 29.03- 02.04.2021r.
 
 
 

29.03.2021 ( poniedziałek)

„Nadchodzi Wielkanoc”

Słuchanie wiersza „ Idą święta”

Idą święta wielkanocne

Wielkimi krokami.

A na niebie grzeje słońce

Swymi promieniami.

Będą babki wielkanocne i smaczne mazurki.

I pisanki kolorowe z tych jajek od kurki.

Rozmowa na temat wiersza:

- Jakie święta zbliżają się?

- Jaka pogoda towarzyszyła zbliżającym się świętom?

- Jakie ciasta pojawiają się w czasie Wielkanocy?

- co można zrobić z jajek od kurki?

Wielkanocny masażyk- ćwiczenia grafomotoryczne: dzieci rysują palcem na dywanie różne wzorki.

http://www.zawszekreatywnie.pl/2021/03/wielkanoc-w-przedszkolu-nauczanie.html#more

 

30.03.2021 (wtorek)

„Pisanki, pisanki jajka kolorowe”

Śpiewanie piosenki, której uczyliśmy się w przedszkolu- tj „ Pisanki, pisanki jajka malowane”

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

 lub https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk

Kolorowanka- jajko wielkanocne J

Kolorowanka Jajko wielkanocne do druku

 

 

 

 

Możecie ugotować jedno jajko na twardo, w łupinach z cebuli- to będzie małe doświadczenie przed gotowaniem jajek w sobotę J

 

31.03.2021 (środa)

„Liczymy jajka”

Nauka rymowanki

Chodzą kury po podwórku, ziarenka zbierają.

Na smaczne śniadanie kurczęta wołają.

Dzieci rysują jajka, liczą ile jajek narysowały. Można skreślić jedno jajko i policzyć, ile jajek zostało. Możecie także sprawdzić, ile jajek znajduje się w lodówce J Spróbujcie ulepić z plasteliny/modeliny/ciastoliny jajko- według własnego pomysłu.

01.04.2021 ( czwartek)

„ Wielkanocne zagadki”

Rozwiązywanie zagadek:

- Kura je zniosła, a teraz na świątecznym stole

Leżą ułożone w piękne kolory przyozdobione”.

- Niedawno z jajka się wykluły,

A teraz za kura biegają

I małe okruszyny chętnie zbierają.

- Prawdziwy- w białym futrze,

Po łące chodzi, a ten cukrowy wielkanocny stół zdobi.

Zadaniem dziecka jest odszukanie odpowiedniej ilustracji J

Wielkanoc 2020. PISANKI. Najpiękniejsze, oryginalne wzory. Jak robić pisanki?  - Super Express - wiadomości, polityka, sportWektory stockowe: kurczak wielkanocny, piskle kurczaka - rysunki, obrazy,  ilustracje | Depositphotos

MODLITWA PRZY STOLE WIELKANOCNYM ? Parafia ? Klenica

Pomóżcie dziś Rodzicom w pracach domowych – to zadanie dla Was J

02.04.2021 (piątek)

„ Przygotowania do Wielkanocy”

Dziś przygotujcie z Rodzicami koszyczek wielkanocny. Przypominamy Wam symbolikę pokarmów:

- chleb- ciało Jezusa Chrystusa

- jajko- symbol życia

- wędlina- zdrowie

- ciasto- doskonałość

- Baranek- zwycięstwo życia nad śmiercią

- sól- prawda, oczyszczenie.

Ozdóbcie koszyczek według własnego pomysłu.

Możecie także narysować w koszyczku wszystkie potrawy, które powinny się w nim znaleźć.

 

Kolorowanka Koszyczek wielkanocny do druku

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Propozycje zajęć w dn. 02-06.11.2020 r.
 
02.11.2020- poniedziałek „ Zdrowie jest ważne”
 
Czytanie wiersza pt. „ Owoce i warzywa”
 
Treflik bardzo lubi
Owoce i warzywa.
Nawet mu nie przeszkadza
Rosnąca w ogrodzie pokrzywa.
Lubi jeść pomidory,
Marchewkę i pietruszkę.
Chętnie tez czasem zjada,
Dużą, żółciutką gruszkę.
 
Rozmowa w oparciu o wiersz.
Pytania pomocnicze:
- Co lubi jeść Treflik?
- Jakie warzywa lubi Treflik najbardziej?
- Jakie owoce chętnie zjada Treflik?
- Jaki chwast rośnie w ogrodzie Treflika?
- Dlaczego powinniśmy jeść owoce i warzywa?
Dzieci mogą narysować to, co Treflik lubi jeść 
 
DZIŚ DZIEŃ ZADUSZNY- PAMIĘTAJMY O ODLITWIE ZA ZMARŁYCH BLISKICH
NASZEMU SERCU.
 
03.11.2020-  wtorek -„ Mam sprawne ręce”
 
Dziś proponujemy ćwiczenia doskonalące sprawność manualną; Waszym zadaniem będzie
przyklejanie podartych kawałków papieru kolorowego (lub gazet) na kole wyciętym z bloku
rysunkowego. Przed wykonaniem tego zadania proponujemy przypomnieć sobie wierszyk
paluszkowy pt.” Rodzina paluszków”.
 
RODZINA PALUSZKÓW
 
Krzysio Kciuk, Krzysio Kciuk! Pokaż się!
Jestem tu, jestem tu i witam cię.
Wojtek Wskazujący, Wojtek Wskazujący! Pokaż się!
Jestem tu, jestem tu i witam cię.
Witek Wielki, Witek Wielki! Pokaż się!
Jestem tu, jestem tu i witam cię.
Staś Serdeczny, Staś Serdeczny! Pokaż się!
Jestem tu, jestem tu i witam cię.
Marek Mały, Marek Mały! Pokaż się!
Jestem tu, jestem tu i witam cię.
Rodzinko paluszków, rodzinko paluszków! Pokaż się!
Jestem tu, jestem tu i witam cię.
 
04.11.2020- środa- „ Smaczne i zdrowe”
 
Rozmowa z dziećmi na temat zdrowych produktów; warto podkreślić znaczenie owoców i
warzyw jako źródła witamin.
Dziś zachęcamy Was do zrobienia zdrowej kanapki ?
 
05.11.2020- czwartek- „ Lubię muzykę”
 
Zachęcamy dziś do słuchania piosenek (do wyboru):
https://www.youtube.com/watch?v=nYg5TJhjOEs- „ Witaminki dla
chłopczyka/dziewczynki”
https://www.youtube.com/watch?v=BFZ7oKmn7WQ- „Witaminy”
https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs- „Jarzynowa gimnastyka”
 
06.11.2020- piątek- „Chce być zdrowy”
 
Oglądanie bajki dla dzieci pt; „ Witaminki”
https://www.youtube.com/watch?v=oQSUMQRqOeg
Wypowiedzi dzieci na temat bajki; przypomnienie nazw produktów, które służą zdrowiu.
Poniżej kolorowanki do pobrania  (dla chętnych)-owoce i warzywa.
Kolorowanki
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
22.06.2020r – 26.06.2020r
Blok tematyczny: Wakacje
 
22.06.2020r
(poniedziałek)
Wkrótce wakacje
 
Wakacyjne zagadki” – rozwiązywanie zagadek obrazkowych i słownych, wdrażanie do
dłuższego skupiania uwagi, kształcenie umiejętności pokonywania trudności o charakterze
umysłowym.
Jaki to miesiąc zamyka szkoły
i daje dzieciom urlop wesoły? /czerwiec/
Trwają dwa miesiące.
Lubią je uczniowie,
bo mogą odpocząć
i stawać na głowie. /wakacje/
Można na niej się opalać,
zamki z piasku też budować.
Gdy się znudzi, można z mamą,
brzegiem morza spacerować. /plaża/
Na małych krzaczkach
w promieniach słonka dojrzewają.
Są słodkie i pyszne
i czerwony kolor mają./truskawki/
Jakie to na drzewie
dojrzewają przysmaki,
które lubią jeść dzieci,
dorośli i szpaki. /czereśnie/
By je zerwać z drzewa
najlepiej wstać wcześnie,
bo nie tylko dzieci
lubią jeść ...czereśnie/
Babcia pestki z nich wydłubie
i sok słodki z nich wyciśnie,
 
albo kompot ugotuje,
lub do ciasta doda.../wiśnie/
Gdy tylko lato się zaczyna
na krzaku dojrzewa /malina/
Mnóstwo w niej witamin
i kształt ma kuleczki.
Najsmaczniejszy i najzdrowszy
sok z czarnej .../porzeczki/
 
23.06.2020r
(wtorek)
Gdzie ja pojadę na wakacje?
 
Pamiętajmy, że dziś Dzień Ojca? Wszystkiego najlepszego dla tatusiów?
„ Ludzik” – zabawa z figurami geometrycznymi z rymowanką
– układanką Anny Surowiec, rozwijanie pomysłowości dzieci w łączeniu różnych elementów
powstającej całości.
Praca dzieci.
Dziecko otrzymują kartę A4, oraz figury geometryczne (koło, kwadrat, 4 prostokąty) i klej w
sztyfcie. Rodzic mówi tekst, a dziecko układa ludzika na kartce.
 
Głowa z koła, tułów to kwadrat, prostokąty - ręce dwie
i o nogach nie zapomnij dwa prostokąty dołóż też.
 
Po ułożeniu dziecko nakleja figury, dorysowuje kredkami ołówkowymi dowolne elementy do
 
naklejonego na kartkę ludzika z figur geometrycznych.
 
Miłej pracy
 
24.06.2020r
(środa)
Woda, woda dookoła
 
Akwarium –improwizacja ruchowa do muzyki Camille’a Saint –Saensa, rozwijanie
wrażliwości muzycznej oraz umiejętności muzyczno – ruchowych. Taniec z szyfonową
chustką
https://www.youtube.com/watch?v=SDLMEhEMRJo
 
Utrwalenie wiadomości na temat charakterystycznych cech lata, rozwijanie
logicznego myślenia, pobudzanie wrażliwości zmysłów.
Oglądanie reprodukcji obrazo?w przedstawiaja?cych lato.
Pokaż dziecku reprodukcje obrazów: Włodzimierza Tetmajera “Żniwiarki w polu”, Winslowa
Homera “For to be a former’s boy”
Po czym poznajemy, z?e nadeszło lato? Co dzieje sie? latem w przyrodzie? Co znaczy słowo
“żniwa”. Zjawiska charakterystyczne dla lata.
Rozwiązywanie zagadek:
Ciemno, cicho. Co to będzie?
Nagle grzmoty słychać wszędzie. (burza)
Kolorowy most na niebie,
co zachwyca dzieci.
Zjawia sie?, gdy deszczyk pada i słoneczko świeci. (te?cza)
 
25.06.2020r
(czwartek)
Bezpieczne wakacje
 
„ Jak bezpiecznie spędzić wakacje?” – słuchanie opowiadania. Rozmowa na temat
opowiadania, zapoznanie z zasadami warunkującymi bezpieczne zabawy.
Jak bezpiecznie spędzić wakacje? –
 
Wakacje to czas wypoczynku, zabawy, przygód. Każdy ma swój ulubiony sposób spędzania
wolnego czasu. Jedni lubią wyjazdy nad morze, inni chętnie chodzą po górach. Niektórzy
kochają kąpiele w jeziorze, a jesz-cze inni wieś i spacery po łące. Część turystów wyjeżdża za
granicę, aby poznać inne kraje. Wakacje są po to, aby odpocząć od nauki i pracy.
Wypoczywając w różnych ciekawych miejscach musimy pamiętać o swoim bezpieczeństwie.
Zuzia w tym roku była z rodzicami i rodzeństwem nad jeziorem. Pamięta jak wspólnie z
mamą i siostrami przypominały jak należy zachować się nad wodą. Dzieci zawsze są p od
opieką dorosłych. do wody wchodzą razem z rodzicami. Chronimy swoje ciało przed gorą-
cymi promieniami słońca i pijemy wodę. Podczas spacerów nigdy nie zrywamy nieznanych
roślin i nie dotykamy napotkanych zwierząt. Przestrzegając tych zasad bezpiecznie spędzimy
wakacje. Wypoczniemy, poznamy nowych ludzi, zobaczymy cieka we miejsca i pozostaną
nam miłe wspomnienia. Rozmowa na temat opowiadania. - Co to są wakacje? - Co robimy
podczas wakacji? - Jak należy zachowywać się podczas letniego wypoczynku?
Rozmowa na temat opowiadania: - Co to są wakacje? - Co robimy podczas wakacji? - Jak
należy zachowywać się podczas letniego wypoczynku?
 
26.06.2020r
(piątek)
Mojemu koledze, koleżance.
 
„Ciekawe miejsca” – wakacyjna pocztówka, praca plastyczna, malowanie farbą plakatową,
rozwijanie zamiłowań plastycznych, kształcenie wrażliwości na barwę.
Pokazujemy dzieciom widokówki z różnych, ciekawych miejsc, tak aby wiedziały czym jest
widokówka? Zachęcamy do namalowania farbami wiodku, miejsca, które chciałyby
odwiedzić podczas wakacji.
Na grupie „Sówkowej” wstawiamy zdjęcia namalowanych widokówek, wrócimy do nich we
wrześniu?
 
Wszystkim Rodzicom składamy najserdeczniejsze podziękowania za całoroczną współpracę
i życzymy,  by okres wakacyjny był czasem odpoczynku i radości.
Z okazji długo wyczekiwanych wakacji życzymy
wszystkim przedszkolakom bezpiecznych
i  słonecznych wakacji, interesujących podróży,
niezapomnianych wrażeń, uśmiechu na co dzień
oraz szczęśliwego powrotu do przedszkola:)
 
Pani Milenka i Pani Dorotka

15-19.06.2020 r.

„Lato, lato, co ty  na to?”

 

15.06.2020 r. „Lubimy lato”

Słuchanie piosenki „ Piosenka na kolorowe lato”

https://www.youtube.com/watch?v=l4iKGDoEwq0

Omówienie treści piosenki, inscenizowanie piosenki ruchem, rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce.

Wykonanie pracy plastycznej „ Słońce” z wykorzystaniem farb, kulek z bibuły lub wydzieranki z papieru kolorowego . Jeśli nie mają Państwo drukarki, dzieci narysują słońce samodzielnie. Karta pracy do pobrania - "Słońce"

16.06.2020 r. „ Zabawy na powietrzu

Jak dzieci lubią się bawić? Swobodne wypowiedzi przedszkolaków na ten temat; rozbudzanie zainteresowania sportem; zachęcanie do aktywności ruchowej i uprawiania sportu.

„Celowanie do kosza”- zabawa ruchowa; przygotowujemy papierowe kule i kosz (lub pojemnik)- papierowe kule wrzucamy do kosza, liczymy ile kul udało nam się wrzucić.

Zachęcamy do zabaw na świeżym powietrzu z wykorzystaniem piłek lub innego dostępnego sprzętu sportowego.

17.06.2020 r. „ Przysmaki lata”         

Jaki to smak? – zabawa dydaktyczna dotycząca rozpoznawania smaków; nazywanie ich.

słodki- cukierek lub ciastko

słony- ogórek kiszony

kwaśny- cytryna.

Będzie wesoło przy rozpoznawaniu smaków J

„ Lody w różnych smakach”- praca plastyczna z figur geometrycznych, zachęcanie do wycinania po linii prostej.

 

18.06.2020 r. „ Zjawiska atmosferyczne”

Obserwacja pogody za oknem, rozmowa na temat pogody, określanie jej, uzasadnianie dlaczego lubimy taka pogodę. Zabawa ruchowa przy piosence „ Błyskawica, grzmot”- poznawanie charakterystycznych zjawisk atmosferycznych.

https://www.youtube.com/watch?v=L3QdGJA7T4A

Rysowanie słońca, chmur, wiatru, deszczu; zachęcamy także do wyjścia na spacer w celu obserwacji chmur J

19.06.2020 r. Co przynosi nam lato?

Poznanie nazw kilku owoców, m.in. truskawki, czereśni, poziomki;  wyrabianie nawyków prozdrowotnych; zachęcanie do spożywania owoców przez dzieci.

 „ Truskawka”- wypełnianie konturu dowolnym materiałem plastycznym.- karta pracy

 

 

 

 

PLAN ZAJĘĆ DOMOWYCH

08.06.2020 – 10.06.2020r

Blok tematyczny: Muzyka wokół nas

 

 08.06.2020r

Z muzyką jest weselej

 

Muzyka wokół nas” – słuchanie wiersza Joanny Myślińskiej.

Muzyka wokół nas – słuchanie wiersza.

Słońce chowa się za chmurką lekko szumią w polu drzewa,

wrzawę czyni kotek z kurką, wiatr w listowiu pięknie śpiewa.

Dźwięczne nutki na skrzypeczkach świerszczyk też przygrywa,

ptaszki nucą je w gniazdeczkach – tak muzyka na nie wpływa.

Rozmowa na temat wiersza. Dziecko opowiada,  gdzie w wierszu ukryła się muzyka. Można pomóc dzieciom ilustracjami: drzewo – szum liści, kotek i kurka – odgłosy zwierząt, świerszczyk – cykanie, ptaszki – ćwierkanie.

 Rozwijanie mięśni narządów mowy, wyrabianie u dzieci umiejętności aktywnego spostrzegania, rozróżniania i rozumienia zjawisk słuchanych, kształcenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na dany temat – naśladowanie odgłosów: szum drzewa, miauczenie  kotka, gdakanie  kury.

 

09.06.2020r

Wesołe instrumenty.

Tworzymy instrumenty w domu.

Poniżej podajemy kilka propozycji instrumentów. Technika wykonania i pomysłowość dowolnaJ

  • Bęben z pałeczkami 

Dużą puszkę po ciastkach ozdabiamy np. oklejamy tkaniną. Za pomocą ostrego szpikulca lub wiertarki wykonujemy dwie dziurki a następnie przewlekamy przez nie sznurek. Na kredki wkręcamy korki po winie  i ozdabiamy taśmą.

  • Kołatka 

Z tektury wycinamy długi pasek, końcówki zaokrąglamy. Na końcach przy pomocy mocnego kleju mocujemy małe nakrętki po soczkach lub kapsle. Całość ozdabiamy. 

  • Fletnia pana

Słomki do napojów obcinamy tak, by każda była krótsza od poprzedniej. Odcinamy kawałek taśmy dwustronnej i układamy na niej słomki, blisko siebie, jedna obok drugiej. Taśmą lub klejem mocujemy kawałek tasiemki do powieszania fletni na szyi. 

  • Bęben  i grzechotka w jednym 

Garść nasion wsypujemy do puszki. Balon przecinamy  w miejscu gdzie kończy się jego podłużna część. Naciągamy go na wymalowaną puszkę. Na tym bębenku można grać dłonią, pałeczką, uderzając i potrząsając. 

 

10.06.2020r

Muzykanci

Bawimy się muzyką – wykorzystujemy przedmioty będące w naszym otoczeniu i wydające różne dźwięki. Wybieramy ulubioną przez dziecko piosenkę i próbujemy wystukiwać do niej rytm. Zachęcamy do wykorzystania również przygotowanych dzień wcześniej instrumentów muzycznych.

 

PLAN ZAJĘĆ DOMOWYCH- „SÓWKI”

01-05.06.2020 r.

Blok tematyczny: ŚWIĘTO DZIECI

 

01.06.2020 r. DZIEŃ DZIECKA 

Dziś wszystkie dzieci mają swoje święto. Życzymy Wam wspaniałej zabawy i wiele radości w tym szczególnym dniu J Na pewno każdy dokładnie zaplanował ten dzień dlatego dziś wybierzcie Wasze ulubione i wymarzone formy aktywności oraz wspólne zabawy. Bawcie się dobrze J podzielcie się z nami pomysłami, wyślijcie zdjęcia na naszym komunikatorze grupowym 

Gdyby jednak ktoś szukał inspiracji- poniżej przedstawiamy przepis na „pomarańczową myszkę” (może będzie to dzień z zabawą w kucharza J) oraz zestaw ćwiczeń ruchowych dla chętnych ( zabawa w sportowca )